Don't be shellfish...Share on Facebook
Facebook
0Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Google+
Google+
0Pin on Pinterest
Pinterest
0Email this to someone
email

יעקב יוצא מב”ש לכיוון חרן מקום שהינו “חרון-אף” מקום שבו הוא פוגש את המציאות הגשמית, בדרכו הוא עוצר לשכב במקום קדוש וה’ מתגלה אליו. “וַיַּחֲלֹם, וְהִנֵּה סֻלָּם מֻצָּב אַרְצָה, וְרֹאשׁוֹ, מַגִּיעַ הַשָּׁמָיְמָה; וְהִנֵּה מַלְאֲכֵי אֱלֹהִים, עֹלִים וְיֹרְדִים בּוֹ” (פרק כ”ח, פסוק י”ב). לפסוק זה ישנם פירושים רבים, אך ניתן להבין שהקב”ה שומר על יעקב ושהמלאכים ילוו אותו וישמרוהו בדרכו. הסולם שמוצב על הקרקע ומגיע השמימה, מלמד אותנו על החיבור האלוקי בין העולם הקשה והגשמי בו אנו נוכחים לבין העולמות העליונים. שכן בזכות התפילה וע”י בקשת חסדיו של הקב”ה, אנו מטפסים בסולם-במדרגות הרוחניות ומתעלים מכל הבחינות ואז ראשנו מגיע לשמים. עלינו לצאת מאזור הנוחות שלנו “להפסיק לרדת במדרגות” ולבקש את השם. באותו חלום הקב”ה מבטיח ליעקב שירבה את זרעו. וְהָיָה זַרְעֲךָ כַּעֲפַר הָאָרֶץ, וּפָרַצְתָּ יָמָּה וָקֵדְמָה וְצָפֹנָה וָנֶגְבָּה; וְנִבְרְכוּ בְךָ כָּל-מִשְׁפְּחֹת הָאֲדָמָה, וּבְזַרְעֶךָ (פרק כ”ח, פסוק י”ד).

המפגש בין יעקב ללבן הארמי

כאשר יעקב מגיע לבית דודו, לבן, הוא רועה את צאנו חודש ימים, לבן מבקש לשלם ליעקב. ויעקב משיב לו: …” וַיֹּאמֶר, אֶעֱבָדְךָ שֶׁבַע שָׁנִים, בְּרָחֵל בִּתְּךָ, הַקְּטַנָּה” (פרק כ”ט, פסוק י”ח). בתום שבע שנים אלו לבן מרמה את יעקב ומוסר לו את בתו הבכורה – לאה. יעקב פונה ללבן לפשר העניין ולבן עונה כי אין זה נהוג להשיא את הבת הצעירה לפני הבת הבכורה. יעקב נושא את רחל ובתמורה עובד את לבן שבע שנים נוספות. שתי הנשים ושפחותיהן, יולדות ליעקב שנים עשר בנים הלוא הם שנים עשר השבטים ובת אחת.

לאורך השנים כאשר יעקב עבד עבור לבן, הוא אינו בא על שכרו בצורה הגונה, אך למרות זאת הוא מצליח להגדיל את רכושו ואת צאנו. בסופו של דבר יעקב מחליט לקחת את משפחתו ורכושו לחזור לבית אביו, כאשר לבן מגלה זאת הוא רודף אחר יעקב. כשהוא משיג אותו השניים מתעמתים ובסופו של דבר הם כורתים ברית. הפרשה מסתיימת בכך שיעקב פוגש מלאכים המלווים אותו לארץ ישראל. מכך ניתן להסיק שבכל מקום ישנה הגחה אלוקית ובמיוחד בארץ ישראל הקדושה.

צוות אלי עזור לי

Don't be shellfish...Share on Facebook
Facebook
0Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Google+
Google+
0Pin on Pinterest
Pinterest
0Email this to someone
email